Vice President - Top-performing executive with 20+ years? success leading technology innovation for high-growth organisations.
Aktualisiert am 26.11.2024
Profil
Freiberufler / Selbstständiger
Remote-Arbeit
Verfügbar ab: 01.01.2025
Verfügbar zu: 100%
davon vor Ort: 100%
Geschäftsleitung
IT Strategie
Business Transformation
Continuous Process Improvement
Budgeting & Forecasting
Program & Project Management
Operations Management
Stakeholders Engagement
Kundenbetreuung
Prozessoptimierung

Einsatzorte

Einsatzorte

Mannheim (+200km) München (+200km) Berlin (+200km)
Deutschland

Der Einsatzort hängt sehr von dem Aufgabenfeld ab und kann entsprechend der Rolle flexibel abgestimmt werden.

möglich

Projekte

Projekte

2 Jahre 7 Monate
2022-06 - 2024-12

Project Delivery Manager im internationalen Umfeld

PMO Lead
PMO Lead

Aufbau und etablieren eines PMO für Software Deployment Projekte im nationalen und internationalen Umfeld bei einem KMU aus Deutschland. 

Der Teamaufbau und durch die tolle Zusammenarbeit mit den Partnern wurde die SW in mehreren Projekten in Afrika ausgerollt. 

Die Rolle geht über das eigentliche Projektmanagement hinaus und beinhaltet von der Lösungsausarbeitung über den Angebotsprozess bis hin zum Rollout und Customer Care alle Facetten eines SW Deployment Projektes.

Durch den Aufbau des PMO's wurde eine Transparenz über den Zustand der unterschiedlichen Projekte geschaffen, um zukünftig fundiertere Entscheidungen für die strategische Ausrichtung des Unternehmens zu schaffen. 

Atlassian JIRA Office 365

Aus- und Weiterbildung

Aus- und Weiterbildung

George Washington University, Washington, D.C

PROJECT MANAGEMENT

MASTERS OF ECONOMIE & SCIENCE


Position

Position

  • Chief Technology Officer

Kompetenzen

Kompetenzen

Top-Skills

Geschäftsleitung IT Strategie Business Transformation Continuous Process Improvement Budgeting & Forecasting Program & Project Management Operations Management Stakeholders Engagement Kundenbetreuung Prozessoptimierung

Produkte / Standards / Erfahrungen / Methoden

Profile

Top-performing executive with 20+ years? success leading technology innovation for high-growth organisations. Technically sophisticated executive with 20+ years of documented achievements in driving the design, expansion, automation, and standardization of large-scale global operations and infrastructure for continued growth. Expert in developing and implementing strategic process improvement initiatives, establishing strategic plans, and introducing change to organizational procedures. Strong leader recognized for establishing, training, motivating, and enabling cross-functional teams to achieve established goals across complex and evolving environments. Analytical planner adept at identifying and isolating business challenges, as well as devising solutions to resolve issues.

Highlights of Expertise

  • Strategic IT Planning & Roadmap Execution
  • Digital Transformation & Change Management
  • Risk Assessment & Mitigation
  • Continuous Process Improvement
  • Budgeting & Forecasting
  • IT Program & Project Management
  • Multi-site Operations Management
  • Process Alignment & Improvement
  • Stakeholders Engagement
  • Staff Training & Leadership

Professional Development:

  • Risk Management
  • Contracting for Project Manager
  • Project Leading, Management and Communication
  • Time and Cost Controlling
  • Project Management
  • Informatics and Economy Study
  • Business Economy Study
  • Nokia Leadership Trainings
  • eTOM & ITIL Process Framework Agile and DevOps Modelling

Additional Experience

  • Head of IT Customer Infrastructure & Innovation
  • Program and Project Manager
  • Service Manager
  • Team Leader Nokia Office & Acquisitions
  • Project Manager
  • Database Administrator and Software engineer at Nokia
  • IT & Organization Specialist
  • Commercial Clerk at Geniatec AG
  • Trainee at Lodge GmbH

Branchen

Branchen

Telekommunikation

IT

Einsatzorte

Einsatzorte

Mannheim (+200km) München (+200km) Berlin (+200km)
Deutschland

Der Einsatzort hängt sehr von dem Aufgabenfeld ab und kann entsprechend der Rolle flexibel abgestimmt werden.

möglich

Projekte

Projekte

2 Jahre 7 Monate
2022-06 - 2024-12

Project Delivery Manager im internationalen Umfeld

PMO Lead
PMO Lead

Aufbau und etablieren eines PMO für Software Deployment Projekte im nationalen und internationalen Umfeld bei einem KMU aus Deutschland. 

Der Teamaufbau und durch die tolle Zusammenarbeit mit den Partnern wurde die SW in mehreren Projekten in Afrika ausgerollt. 

Die Rolle geht über das eigentliche Projektmanagement hinaus und beinhaltet von der Lösungsausarbeitung über den Angebotsprozess bis hin zum Rollout und Customer Care alle Facetten eines SW Deployment Projektes.

Durch den Aufbau des PMO's wurde eine Transparenz über den Zustand der unterschiedlichen Projekte geschaffen, um zukünftig fundiertere Entscheidungen für die strategische Ausrichtung des Unternehmens zu schaffen. 

Atlassian JIRA Office 365

Aus- und Weiterbildung

Aus- und Weiterbildung

George Washington University, Washington, D.C

PROJECT MANAGEMENT

MASTERS OF ECONOMIE & SCIENCE


Position

Position

  • Chief Technology Officer

Kompetenzen

Kompetenzen

Top-Skills

Geschäftsleitung IT Strategie Business Transformation Continuous Process Improvement Budgeting & Forecasting Program & Project Management Operations Management Stakeholders Engagement Kundenbetreuung Prozessoptimierung

Produkte / Standards / Erfahrungen / Methoden

Profile

Top-performing executive with 20+ years? success leading technology innovation for high-growth organisations. Technically sophisticated executive with 20+ years of documented achievements in driving the design, expansion, automation, and standardization of large-scale global operations and infrastructure for continued growth. Expert in developing and implementing strategic process improvement initiatives, establishing strategic plans, and introducing change to organizational procedures. Strong leader recognized for establishing, training, motivating, and enabling cross-functional teams to achieve established goals across complex and evolving environments. Analytical planner adept at identifying and isolating business challenges, as well as devising solutions to resolve issues.

Highlights of Expertise

  • Strategic IT Planning & Roadmap Execution
  • Digital Transformation & Change Management
  • Risk Assessment & Mitigation
  • Continuous Process Improvement
  • Budgeting & Forecasting
  • IT Program & Project Management
  • Multi-site Operations Management
  • Process Alignment & Improvement
  • Stakeholders Engagement
  • Staff Training & Leadership

Professional Development:

  • Risk Management
  • Contracting for Project Manager
  • Project Leading, Management and Communication
  • Time and Cost Controlling
  • Project Management
  • Informatics and Economy Study
  • Business Economy Study
  • Nokia Leadership Trainings
  • eTOM & ITIL Process Framework Agile and DevOps Modelling

Additional Experience

  • Head of IT Customer Infrastructure & Innovation
  • Program and Project Manager
  • Service Manager
  • Team Leader Nokia Office & Acquisitions
  • Project Manager
  • Database Administrator and Software engineer at Nokia
  • IT & Organization Specialist
  • Commercial Clerk at Geniatec AG
  • Trainee at Lodge GmbH

Branchen

Branchen

Telekommunikation

IT

Vertrauen Sie auf Randstad

Im Bereich Freelancing
Im Bereich Arbeitnehmerüberlassung / Personalvermittlung

Fragen?

Rufen Sie uns an +49 89 500316-300 oder schreiben Sie uns:

Das Freelancer-Portal

Direktester geht's nicht! Ganz einfach Freelancer finden und direkt Kontakt aufnehmen.