Weltweit einsetzbar, Erfahrungen in Zentralasien und im Nahen Osten.
Development of an a text game engine for Android in Java. Writing of the game Funkenregen
Translation of an old Modula-2 game engine source code into modern Unix-like C. Published as Open Source.
20 months on the road (and off the road) in Asia and Europe. Exploring steppe, desert, mountains and civilization.
Designing and building a vehicle for adventure traveling. Changed the engine and gear boxes and prepared the whole machine for the trip.
Security-related Linux kernel development and network software development in C. PHP development. Pen testing for big German companies. Maintaining own deb based Linux distribution.
Development of crawlers. Automatic statistical evaluation using R. Using PostGreSQL as database server. Programming a web platform in C++ with FastCGI.
Development of a web platform on base of WordPress for the Berlin film-studio Lookzoom.
Development of a simulation framework to optimize non-linear problem solving using neuronal networks on multiprocessor computers. Simulation of a biological setting with many competing agents. Scientific discussion of biological problems.
weitere Informationen auf Anfrage
Taking part in diverse workshops about OpenGL, graphics, arts and user interaction with Frieder Nake. Development of a ray tracer in C++.
Lecturing at university. Teaching engineering students objectoriented and imperative programming. Conception of exercises and exams.
Programming of a mobile app using J2ME for educational scavenger hunts without GPS localization
Development, construction and programming of an autonomous blimp. Invention, conception, implementation, and leading of a ten-person project for two years. Building of a 9-meter long airship with a Linux computer (Gumstix) as controller. Autonomous path-finding with sensor fusion and neuronal networks.
Design and programming of a real-time file systems for Linux
Design and development of the web platform bremer-jobs.de in
JSP. First as programmer, later as project manager.
weitere Projekte gerne auf Anfrage
thesis topic:
“Development of an evolutionary simulation software framework and its application in research about spatial arrangement of hosts and parasitoids”
1986-2000
Abitur (A-level)
diverse schools, Germany, Bremen
Ich bin Linux-Hacker mit Schwerpunkt C-Programmierung und 25 Jahren Erfahrung mit C, C++ und ähnlichen Sprachen.
Bei meinem letzten langjährigen Job bei m-privacy / Berlin habe ich (unter Anderem) Pen Tests gemacht und Security Software entwickelt (OpenSSH, TigerVNC und den Linux Kernel erweitert).
An der Uni habe ich zwei Jahre lang ein autonomes System (eine Luftschiff-Drohne) entwickelt und würde so etwas gerne wieder machen.
Für meine Diplomarbeit habe ich eine evolutionäre Simulation mit Neuronalen Netzen geschrieben. Simulationen sind cool und ich entwickele gerne effizienten und massiv parallel rechnenden Code.
In einer klassischen Linux-Entwicklungsumgebung fühle ich mich zuhause.
Technologies
Ich arbeite gerne auf Posix-kompatiblen Betriebssystemen ? besonders natürlich mit freier Software, also unter Linux, *BSD, etc..
Betriebssystemnahe Programmierung macht mir Spaß. An der Uni habe ich z.B. ein Realtime-Filesystem unter Linux entwickelt.
Besonders viel Erfahrung habe ich mit C++, C, Java und Pascal.
Entwickelt habe ich auch mit Skriptsprachen wie PHP, Perl, Bash-Scripten, etc., und funktionalen Programmiersprachen wie Haskell sowie 386er- und 68k-Assembler.
Am besten gefällt mir ordentliche, Posix-konforme und plattformüberfreifende C-Programmierung.
Ich mag keinen Bloat. Bitte so wenig komplexe Abstraktionsschichten wie möglich.
Im Laufe meiner Karriere habe ich verschiedene SQL-Anbindungen von Java und PHP programmiert sowie MySQL- und PostGreSQL-Server aufgesetzt und betreut.
Spaß gemacht hat das aber nicht. Ich baue lieber effiziente Lösungen.
Reference Work: nähere Informationen auf Anfrage
Security Software
Weltweit einsetzbar, Erfahrungen in Zentralasien und im Nahen Osten.
Development of an a text game engine for Android in Java. Writing of the game Funkenregen
Translation of an old Modula-2 game engine source code into modern Unix-like C. Published as Open Source.
20 months on the road (and off the road) in Asia and Europe. Exploring steppe, desert, mountains and civilization.
Designing and building a vehicle for adventure traveling. Changed the engine and gear boxes and prepared the whole machine for the trip.
Security-related Linux kernel development and network software development in C. PHP development. Pen testing for big German companies. Maintaining own deb based Linux distribution.
Development of crawlers. Automatic statistical evaluation using R. Using PostGreSQL as database server. Programming a web platform in C++ with FastCGI.
Development of a web platform on base of WordPress for the Berlin film-studio Lookzoom.
Development of a simulation framework to optimize non-linear problem solving using neuronal networks on multiprocessor computers. Simulation of a biological setting with many competing agents. Scientific discussion of biological problems.
weitere Informationen auf Anfrage
Taking part in diverse workshops about OpenGL, graphics, arts and user interaction with Frieder Nake. Development of a ray tracer in C++.
Lecturing at university. Teaching engineering students objectoriented and imperative programming. Conception of exercises and exams.
Programming of a mobile app using J2ME for educational scavenger hunts without GPS localization
Development, construction and programming of an autonomous blimp. Invention, conception, implementation, and leading of a ten-person project for two years. Building of a 9-meter long airship with a Linux computer (Gumstix) as controller. Autonomous path-finding with sensor fusion and neuronal networks.
Design and programming of a real-time file systems for Linux
Design and development of the web platform bremer-jobs.de in
JSP. First as programmer, later as project manager.
weitere Projekte gerne auf Anfrage
thesis topic:
“Development of an evolutionary simulation software framework and its application in research about spatial arrangement of hosts and parasitoids”
1986-2000
Abitur (A-level)
diverse schools, Germany, Bremen
Ich bin Linux-Hacker mit Schwerpunkt C-Programmierung und 25 Jahren Erfahrung mit C, C++ und ähnlichen Sprachen.
Bei meinem letzten langjährigen Job bei m-privacy / Berlin habe ich (unter Anderem) Pen Tests gemacht und Security Software entwickelt (OpenSSH, TigerVNC und den Linux Kernel erweitert).
An der Uni habe ich zwei Jahre lang ein autonomes System (eine Luftschiff-Drohne) entwickelt und würde so etwas gerne wieder machen.
Für meine Diplomarbeit habe ich eine evolutionäre Simulation mit Neuronalen Netzen geschrieben. Simulationen sind cool und ich entwickele gerne effizienten und massiv parallel rechnenden Code.
In einer klassischen Linux-Entwicklungsumgebung fühle ich mich zuhause.
Technologies
Ich arbeite gerne auf Posix-kompatiblen Betriebssystemen ? besonders natürlich mit freier Software, also unter Linux, *BSD, etc..
Betriebssystemnahe Programmierung macht mir Spaß. An der Uni habe ich z.B. ein Realtime-Filesystem unter Linux entwickelt.
Besonders viel Erfahrung habe ich mit C++, C, Java und Pascal.
Entwickelt habe ich auch mit Skriptsprachen wie PHP, Perl, Bash-Scripten, etc., und funktionalen Programmiersprachen wie Haskell sowie 386er- und 68k-Assembler.
Am besten gefällt mir ordentliche, Posix-konforme und plattformüberfreifende C-Programmierung.
Ich mag keinen Bloat. Bitte so wenig komplexe Abstraktionsschichten wie möglich.
Im Laufe meiner Karriere habe ich verschiedene SQL-Anbindungen von Java und PHP programmiert sowie MySQL- und PostGreSQL-Server aufgesetzt und betreut.
Spaß gemacht hat das aber nicht. Ich baue lieber effiziente Lösungen.
Reference Work: nähere Informationen auf Anfrage
Security Software
Direktester geht's nicht! Ganz einfach Freelancer finden und direkt Kontakt aufnehmen.