Projektmanagement Telco/System- und Bedarfsanalayse/De-Mailzertifizierung/ Auditierung, Workflowanalyse; Finance/logistikprozesse/ Anforderungsmanagement
Aktualisiert am 09.05.2016
Profil
Freiberufler / Selbstständiger
Verfügbar ab: 01.08.2016
Verfügbar zu: 100%
davon vor Ort: 100%
Deutsch
Muttersprache
Englisch
fließend Wort und Schrift
Französisch
Grundkenntnisse
Japanisch
Grundkenntnisse

Einsatzorte

Einsatzorte

Deutschland, Österreich, Schweiz
nicht möglich

Projekte

Projekte

De-Mail:
Aktive Beteiligung an Erarbeitung der Technischen Richtlinie
Service/Supportkonzeption für De-Mail Dienste Anbieter
Produkt-/Anforderungsmanagement

 

 

 

Identiymanagement
Bedarfsanalyse und Projektierung unternehmesweiter Login-Szenarien

 

Projektmanagement Fixed-Mobile-Convergence
Vor&Rückärtslogistic
GSM/Mobile-Prozessdesign
Abrechnungs & Buchungsprozesse
SAP-Wholesale Anforderungsmangement

 

 

 

Projekt Ordermanagment System in Air telecommunication Industrie
Inhalte:Durchführung einer Bedarfsanalyse  und Erstellung  Pflichtenheft
Durchführung Request for Interest
Auswertung RFI und Durchführung RFP
Laufzeit 4 Monate
Tätig als Business Analyst
Berichtend an Vorstand

Audit Abrechnungssystem:
Auditierung Billingsystem Kenan und Mediation
Laufzeit 3 Monate

Bedarfsanalyse Mehrwertdienste für Schweizer Carrier
Dauer 4 Monate
Verantwortlicher Manager

Implementierung Mediation Device
Laufzeit 18 Monate
HP-Unix-umgebung Oracle-RDBMS
Projektleiter


Position

Position

Schwerpunktbranche Telekommunikation

Geschäftsprozessanalyse

Identitymanagement

De-Mail Einführung und Umsetzung

M2M-Produkteinführung

 

Kompetenzen

Kompetenzen

Produkte / Standards / Erfahrungen / Methoden

De-Mail:
Business process-Design and Produktmanagement fpr De-Mail Service-provider
Certifification prozess support
SEPA- Usecaseanalysis

 

Financal Process in Wholsaleszenarios
Identitymanagement
Fixed-Mobile-Convergence projet within major telco in Germany

 

RFI/RFP compilation for Air Telecommunication Industrie, Switzerland

Auditor Billingsystem and Mediation Device  at a major swiss company

 

Director  of Professional Services  Center
·        Practice Manager, responsible for overall customer ? relationship management
·        Led the Solution Center group (incl. Budget and revenue responsibility) reporting to Vice President Europe
·        "Set up of Special Matter Expert" Consulting Services


Project-Manager of GSM-Service Provisioning System ( up to 5 Million subscriber)

Major Consultant activities:

Head of Application management for the Arbor-BP Implementation for a major German Network Operator
Manager of  the company wide Test-factory for System Implementation
Project and Account Manager for Implementation of Provisioning systems for Mobile service Provider

 




Project Manager for GSM and Fixed Line Customer Care and Billing system
Implementation (subsidiary company in Netherlands)
Transition  of  CC&B-system  from Out-sourcing to an In-house solution.
Head of CC&B development based on  BSCS
Manager of Customer-care/Back-office

 


Managing Director of IT and Operations

Head of System Administration and Billing.
Key activities: Implementation of a new Customer Car and Billing system
( Tetra/Eppix/Computer Answers)


Head of System Administration and IT-Services in UNIX-Environment
Managing  engineering environment for Super-Computer development

 


Software-Development for ERP-systems


System Consultant
Instructor for company wide Unix-system implementation

Hardware

FileNet
HP
IBM RS6000
Siemens MX
SUN

Branchen

Branchen

Telekommunikationsbranche
Luftfahrt

 

Einsatzorte

Einsatzorte

Deutschland, Österreich, Schweiz
nicht möglich

Projekte

Projekte

De-Mail:
Aktive Beteiligung an Erarbeitung der Technischen Richtlinie
Service/Supportkonzeption für De-Mail Dienste Anbieter
Produkt-/Anforderungsmanagement

 

 

 

Identiymanagement
Bedarfsanalyse und Projektierung unternehmesweiter Login-Szenarien

 

Projektmanagement Fixed-Mobile-Convergence
Vor&Rückärtslogistic
GSM/Mobile-Prozessdesign
Abrechnungs & Buchungsprozesse
SAP-Wholesale Anforderungsmangement

 

 

 

Projekt Ordermanagment System in Air telecommunication Industrie
Inhalte:Durchführung einer Bedarfsanalyse  und Erstellung  Pflichtenheft
Durchführung Request for Interest
Auswertung RFI und Durchführung RFP
Laufzeit 4 Monate
Tätig als Business Analyst
Berichtend an Vorstand

Audit Abrechnungssystem:
Auditierung Billingsystem Kenan und Mediation
Laufzeit 3 Monate

Bedarfsanalyse Mehrwertdienste für Schweizer Carrier
Dauer 4 Monate
Verantwortlicher Manager

Implementierung Mediation Device
Laufzeit 18 Monate
HP-Unix-umgebung Oracle-RDBMS
Projektleiter


Position

Position

Schwerpunktbranche Telekommunikation

Geschäftsprozessanalyse

Identitymanagement

De-Mail Einführung und Umsetzung

M2M-Produkteinführung

 

Kompetenzen

Kompetenzen

Produkte / Standards / Erfahrungen / Methoden

De-Mail:
Business process-Design and Produktmanagement fpr De-Mail Service-provider
Certifification prozess support
SEPA- Usecaseanalysis

 

Financal Process in Wholsaleszenarios
Identitymanagement
Fixed-Mobile-Convergence projet within major telco in Germany

 

RFI/RFP compilation for Air Telecommunication Industrie, Switzerland

Auditor Billingsystem and Mediation Device  at a major swiss company

 

Director  of Professional Services  Center
·        Practice Manager, responsible for overall customer ? relationship management
·        Led the Solution Center group (incl. Budget and revenue responsibility) reporting to Vice President Europe
·        "Set up of Special Matter Expert" Consulting Services


Project-Manager of GSM-Service Provisioning System ( up to 5 Million subscriber)

Major Consultant activities:

Head of Application management for the Arbor-BP Implementation for a major German Network Operator
Manager of  the company wide Test-factory for System Implementation
Project and Account Manager for Implementation of Provisioning systems for Mobile service Provider

 




Project Manager for GSM and Fixed Line Customer Care and Billing system
Implementation (subsidiary company in Netherlands)
Transition  of  CC&B-system  from Out-sourcing to an In-house solution.
Head of CC&B development based on  BSCS
Manager of Customer-care/Back-office

 


Managing Director of IT and Operations

Head of System Administration and Billing.
Key activities: Implementation of a new Customer Car and Billing system
( Tetra/Eppix/Computer Answers)


Head of System Administration and IT-Services in UNIX-Environment
Managing  engineering environment for Super-Computer development

 


Software-Development for ERP-systems


System Consultant
Instructor for company wide Unix-system implementation

Hardware

FileNet
HP
IBM RS6000
Siemens MX
SUN

Branchen

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Telekommunikationsbranche
Luftfahrt

 

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