Expert for gpu related technologies like Opengl / OpenglES, GLSL, OpenCL, Cuda
Aktualisiert am 29.11.2019
Profil
Freiberufler / Selbstständiger
Verfügbar ab: 21.11.2019
Verfügbar zu: 100%
davon vor Ort: 100%
C++
OpenGL
GPGPU
English
fluent
French
basic
German
native

Einsatzorte

Einsatzorte

Deutschland, Österreich, Schweiz
nicht möglich

Projekte

Projekte

1 Jahr 2 Monate
2018-08 - 2019-09

Thermal camera integration into naval navigation system

Freelance software engineer
Freelance software engineer
Wärtsilä SAM Electronics
Hamburg
5 Jahre 5 Monate
2012-06 - 2017-10

R & D Software Engineer

Software engineer
Software engineer
  • Implementation of a 42 megapixel image sensor USB3 driver and post-processing pipeline on windows, linux and embedded systems using OpenGL & OpenGLES
  • Implementation of a DirectShow Filter for a 42 megapixel camera
  • Implementation of a post-processing pipeline on Tegra X1 to support up to six 42 megapixel cameras using CUDA and Gstreamer
  • Development of plenoptic image algorithms using CUDA
  • Visualization of plenoptic image data (2D and 3D) with OpenGL and CUDA interop
  • Porting of the Raytrix Lightfield SDK from windows to linux
  • CPU and GPU algorithm profiling and optimization
Raytrix GmbH, Kiel, Germany
3 Jahre 9 Monate
2008-10 - 2012-06

research assistant

Student
Student
  • Development of stereoscopic applications
University of Kiel, Institute for computer science, Germany

Aus- und Weiterbildung

Aus- und Weiterbildung

7 Jahre 3 Monate
2006-10 - 2013-12

Informatik Studium

Diplom-Informatiker, University of Kiel, Germany
Diplom-Informatiker
University of Kiel, Germany
  • Excellent diploma in computer science
  • Thesis: „Image stabilization with OpenCL for the image based ship monitoring“
  • Minor subject: physics

Position

Position

Als Experte für die Arbeit mit GPUs bin ich mit den wichtigsten Technologien für die Visualisierung von 2D und 3D Daten (OpenGL, OpenGLES, Direct3D, GLSL, CG) sowie der Beschleunigung von Algorithmen mittels der parallelen Architektur von Grafikkarten (CUDA, OpenCL, DirectCompute)

Kompetenzen

Kompetenzen

Top-Skills

C++ OpenGL GPGPU

Programmiersprachen

C#
C++
Cg
GLSL
HLSL

Hardware

Grafikprozessor
graphic processing unit
Tegra X1

Einsatzorte

Einsatzorte

Deutschland, Österreich, Schweiz
nicht möglich

Projekte

Projekte

1 Jahr 2 Monate
2018-08 - 2019-09

Thermal camera integration into naval navigation system

Freelance software engineer
Freelance software engineer
Wärtsilä SAM Electronics
Hamburg
5 Jahre 5 Monate
2012-06 - 2017-10

R & D Software Engineer

Software engineer
Software engineer
  • Implementation of a 42 megapixel image sensor USB3 driver and post-processing pipeline on windows, linux and embedded systems using OpenGL & OpenGLES
  • Implementation of a DirectShow Filter for a 42 megapixel camera
  • Implementation of a post-processing pipeline on Tegra X1 to support up to six 42 megapixel cameras using CUDA and Gstreamer
  • Development of plenoptic image algorithms using CUDA
  • Visualization of plenoptic image data (2D and 3D) with OpenGL and CUDA interop
  • Porting of the Raytrix Lightfield SDK from windows to linux
  • CPU and GPU algorithm profiling and optimization
Raytrix GmbH, Kiel, Germany
3 Jahre 9 Monate
2008-10 - 2012-06

research assistant

Student
Student
  • Development of stereoscopic applications
University of Kiel, Institute for computer science, Germany

Aus- und Weiterbildung

Aus- und Weiterbildung

7 Jahre 3 Monate
2006-10 - 2013-12

Informatik Studium

Diplom-Informatiker, University of Kiel, Germany
Diplom-Informatiker
University of Kiel, Germany
  • Excellent diploma in computer science
  • Thesis: „Image stabilization with OpenCL for the image based ship monitoring“
  • Minor subject: physics

Position

Position

Als Experte für die Arbeit mit GPUs bin ich mit den wichtigsten Technologien für die Visualisierung von 2D und 3D Daten (OpenGL, OpenGLES, Direct3D, GLSL, CG) sowie der Beschleunigung von Algorithmen mittels der parallelen Architektur von Grafikkarten (CUDA, OpenCL, DirectCompute)

Kompetenzen

Kompetenzen

Top-Skills

C++ OpenGL GPGPU

Programmiersprachen

C#
C++
Cg
GLSL
HLSL

Hardware

Grafikprozessor
graphic processing unit
Tegra X1

Vertrauen Sie auf GULP

Im Bereich Freelancing
Im Bereich Arbeitnehmerüberlassung / Personalvermittlung

Fragen?

Rufen Sie uns an +49 89 500316-300 oder schreiben Sie uns:

Das GULP Freelancer-Portal

Direktester geht's nicht! Ganz einfach Freelancer finden und direkt Kontakt aufnehmen.