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Interim CMO | digital Marketing Advisor & transformation Consultant

Profil
Top-Skills
E-Commerce Digital Marketing CRM Digital Transformation Tag-Management Google Tag Manager Re-Targeting Marketing Automation Digital Strategy Google Analytics Conversion Rate Optimization Performance Marketing Facebook Marketing Facebook API Campaign Tracking Consulting Direct to Consumer B2C Marketing B2B Marketing Account Based Marketing HubSpot Salesforce Search Engine Marketing
Verfügbar ab
13.12.2022
Noch verfügbar - Schnell sein lohnt sich: Der Experte kann bereits für Projekte vorgesehen sein.
Verfügbar zu
100%
davon vor Ort
100%
Einsatzorte

Städte
München (+100km) Stuttgart (+50km) Nürnberg (+50km) Frankfurt am Main (+50km) Mainz (+50km) Worms (+50km) Köln (+50km) Berlin (+50km) Augsburg (+50km) Hamburg (+50km) Amsterdam (+50km) Bayreuth (+50km) Würzburg (+50km) Leipzig (+50km) Freiburg im Breisgau (+50km) Ulm (Donau) (+50km) Zürich (+50km) Düsseldorf (+50km) Koblenz am Rhein (+50km) Bonn (+50km) Potsdam (+50km) Coburg (+50km) Kiel (+50km) Bremen (+50km) Hannover (+50km) Paderborn (+50km) Essen, Ruhr (+50km) Dresden (+50km) Regensburg (+50km) Heidelberg (+50km) Karlsruhe (Baden) (+50km) Aachen (+50km) Cloppenburg (+50km)
PLZ-Gebiete
Länder
Ganz Deutschland, Österreich, Schweiz
Remote-Arbeit
möglich
Art des Profiles
Freiberufler / Selbstständiger
Der Experte ist als Einzelperson freiberuflich oder selbstständig tätig.

1 Jahr 6 Monate

2021-08

heute

Data-Driven Marketing & Automation | B2B & B2C

Lead MarTech & Strategy
Rolle
Lead MarTech & Strategy
Projektinhalte

  • strategic consultant Project: Data-Driven-Marketing for CRM & E-Commerce
  • User-Journey & Go-To-Market-Strategy with Marketing Automation
  • Re-Launch Website & Campaign-Management  
  • Tracking (On- & Offline) for ITP (intelligent tracking prevention) via Re-Targeting, CRO & Tag Management
  • Optimizing Google Tag Manager & Google Analytics

Produkte
CRM CDP Google Analytics Tagmanager
Kunde
Bora Vertriebs GmbH & Co. KG
Einsatzort
Remote
1 Jahr 10 Monate

2021-04

heute

Neupositionierung & Automation

Marketing Advisory
Rolle
Marketing Advisory
Kunde
Next Kraftwerke GmbH
Einsatzort
Remote
4 Monate

2022-05

2022-08

MarTech - Automation & Tracking

Strategieberatung
Rolle
Strategieberatung
Projektinhalte

  • strategic consultant Project: Data-Driven-Marketing for B2B
  • User-Journey & Go-To-Market-Strategy with Marketing Automation
  • Re-Launch Website & Campaign-Management  
  • Tracking (On- & Offline) for ITP (intelligent tracking prevention) via Re-Targeting, CRO & Tag Management
  • Optimizing Google Tag Manager & Google Analytics

Kunde
Köhler Kommunikation GmbH
Einsatzort
Remote
9 Monate

2021-04

2021-12

Tracking Optimierung

Marketing Advisory
Rolle
Marketing Advisory
Kunde
Goleasy GmbH
Einsatzort
Remote
9 Monate

2021-01

2021-09

Marketing & Sales B2B Healthtech

Interim Head of Marketing & Sales Strategie Strategieberatung Campaign Tracking
Rolle
Interim Head of Marketing & Sales
Projektinhalte

  • strategic & operative leadership global digital marketing [Singapur - Tokyo - San Francisco - Munich]
  • digital marketing automation [ CRM, Lead-Scoring, Google Tag Manager, DataLayer, Analytics, etc.]
  • Lead-Journey & (digital) Go-To-Market-Strategy for 3 new lead product launches at DGU Convention
  • Implementing Demand Generation and digital positioning within Key Opinion Leadership

Produkte
Hubspot Tagmanger Google Analytics Google Cloud Plattform Tracking Salesforce.com
Kenntnisse
Strategie Strategieberatung Campaign Tracking
Kunde
Dornier MedTech GmbH
Einsatzort
Weßling, Oberbayern
10 Monate

2020-04

2021-01

Marketing-Segmentierung, -Automatisierung & -Skalierung

Interim Head of Marketing
Rolle
Interim Head of Marketing
Projektinhalte

Die etepetete GmbH ist das nachhaltigste Food-Start-Up am deutschen Markt.

Aufgabengebiet: 

- Launch der neuen SPA (Single-Page-Application) - Website, 

- Conversion-Rate-Optimierung & Churn/Retention-Rate-Optimierung, 

- Ausbau Influencer Marketing & Performance Branding,

- Optimierung Performance Marketing auf CAC-Basis

- strategic leadership & coaching of 7 FTE performance-, brand- & influencer-marketing             

- overseeing an advertising budget of 155.000? per month

- User-Journey & Go-To-Market-Strategy | launch new FMCG-section | Re-Launch SPA-Website 

- Tracking (On- & Offline) for ITP (intelligent tracking prevention) via Re-Targeting, CRO & Tag Management

- Optimizing Google Tag Manager & Google Analytics (G360 & G4) for Attribution-Model & Conversion-API

- trigger based retention marketing & CRM-automations & general automations (e.g. FB-Ad-Rules etc.             

- reducing CAC to a first-sale-break-even & ø-ROAS of 6,24 

- implementing digital brand-protection

- hiring & salary negotiation, general (price-) negotiations with marketing partner

- networking & building strategic alliances like Startups for tomorrow e.V.             - implementing strategic marketing-plan for 2021 with marketing-budget of ~3 million ? 


Kunde
etepetete GmbH
Einsatzort
München
5 Monate

2019-11

2020-03

Digital Transformation & Marketing Automation

Interim Head of Online Marketing
Rolle
Interim Head of Online Marketing
Projektinhalte

- digitizing the market leader in online- & strategic-marketing-automation

- strategic leadership & coaching of 7 FTE performance-, content- & influencer-marketing 

- overseeing an advertising budget of 540.000? per year 

- online Lead- & Sales-Generation 

- implementing Sales-CRM (Profiling, Lead-Scoring/Nurturing)

- implementing Abandon-Cart-Management, Re-Targeting & Conversion-Rate-Optimization

- reducing CAC & lifting ø-ROAS from 2,6 to 9,18

- part of the executive management

Kunde
Praktikawelten GmbH
Einsatzort
München
3 Jahre

2016-01

2018-12

Aufbau & Skalierung digitaler Geschäftsmodelle

CMO
Rolle
CMO
Projektinhalte

- building & consulting digital businesses on a sustainable basis in various areas

- building & overseeing various teams & budgets in our digital business units

- building automated sales-pipelines & implementing digital-data-driven marketing

- strategic leadership  & coaching of +28 FTE marketing-, sales- & key-account-team + freelancer & agencies

- building performance- & data-driven marketing for various industries

- implementing CRM with digital-scorecards & automations

- overseeing Marketing-Budgets of >7.000.000?/year 

- Candidate-Journey & Tracking (On- & Offline) for Re-Targeting, CRO & Tag Management

- Optimizing Google Tag Manager & Google Analytics for Attribution-Model

- hiring & salary negotiation, general (price-) negotiations with marketing partner

- Stakeholder Management


Kunde
CompanyBuilder GmbH
Einsatzort
Remote
2 Jahre 9 Monate

2013-04

2015-12

Digitale Transformation

Lead Digital Transformation Consultant
Rolle
Lead Digital Transformation Consultant
Projektinhalte

- Digital Marketing Agency for Content- und Trans-Media-Brandmarketing 

- Marketing Automation, 

- Funnel Strategy, 

- CRO (Conversion-Rate-Optimization), 

- Lead Generation, 

- Organic Engagement, 

- Growth Hacking, 

- Paid- & Earned-Media, 

- (Social-) CRM Management,


1 Jahr

2018-07

2019-06

MBA Digital Transformation & Leadership

Toyo University, Tokyo/Japan
Institution, Ort
Toyo University, Tokyo/Japan
3 Jahre

2012-10

2015-09

Sport, Businness & Law

Universität Bayreuth
Institution, Ort
Universität Bayreuth
9 Monate

2014-07

2015-03

Entrpreneurship & Data-Sience

UNTRF Buenos Aires / Argentina
Institution, Ort
UNTRF Buenos Aires / Argentina

Digital | Authentisch | Professionell

Ich bin [Name auf Anfrage] - ich baue, digitalisiere und automatisiere Unternehmen, sowie deren Marken mit einem klaren Fokus auf ROI, ohne die Identität des jeweiligen Markenkerns zu verlieren. Dies schaffe ich durch Implementierung und Befähigung von klaren Strukturen und digitalen Prozessen. Darüber hinaus befähige ich Stakeholder & Teams gemeinsam definierte Ziele zu erreichen.


Das Enabling von Partnern bewirke ich durch meine Eigenschaft als Servant-Leader, welches durch den strategischen & operativen 360° Ansatz eine intelligente Autonomie in Unternehmen entstehen lässt, die den Zweck der höchsten Qualität, gepaart mit Effizienz dient.


In den letzten Jahren konnte ich bereits mein Know-How branchenübergreifend für Unternehmen, externe Partner & eigene Marken erfolgreich einsetzen - dazu zählen bspw. RedBull, Rolls Royce und SoftBank, sowie weitere Unternehmen in den Bereichen Mode, Luxus, Lifestyle, Telekommunikation, Reisen, Digital Banking & Food im DACH- & APAC-Bereich. Eine stetige persönliche Weiterentwicklung ist dabei einer meiner Grundpfeiler.


Als Sparrings-Partner ist es mein Ziel das Wissen effektiv einzusetzen um langfristigen, replizierbaren Erfolg zu ermöglichen. Klare Strukturen und ineinander fließende, digitale Geschäftsprozesse, sowie das Verständnis für diese Ansätze sind ein Grundfaktor für Skalierbarkeit.


Die letzten Jahre habe ich mehrere Projekte in leitender Position erfolgreich begleitet, der ø-Umsatz von 12 - 31 Mio. EUR Umsatz, mittleren, zweistelligen Wachstumsraten, sowie Personal- & Führungsverantwortung in den Bereichen digitales Marketing, strategische Ausrichtung & Produktentwicklung.

Deutsch Muttersprache
Englisch Verhandlungssicher C2
Spanisch Verhandlungssicher C2
Franzosisch Konversationssicher B2
Japanisch Erweiterte Grundkenntnisse A2

Top Skills
E-Commerce Digital Marketing CRM Digital Transformation Tag-Management Google Tag Manager Re-Targeting Marketing Automation Digital Strategy Google Analytics Conversion Rate Optimization Performance Marketing Facebook Marketing Facebook API Campaign Tracking Consulting Direct to Consumer B2C Marketing B2B Marketing Account Based Marketing HubSpot Salesforce Search Engine Marketing
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