a Randstad company

Strategische Projekte an der Schnittstelle von Marketing und IT für Unternehmen im digitalen Umfeld

Profil
Top-Skills
Marketing Telekommunikation Database-Marketing Telekommunikation B2C Vertrieb Marktanalyse Ausnutzung von Marktchancen (Produkteinführung Innovationsmanagement Product Management Marktforschung Customer Journey Rollout Segmentierung Datenanalyse Wachstumsstrategie Projektmanagement Kostenmanagement Marketingplanung SaaS E-Commernce Handel Produktentwicklung
Verfügbar ab
23.11.2022
Aktuell verfügbar - Der Experte steht für neue Projektangebote zur Verfügung.
Verfügbar zu
100%
davon vor Ort
30%
Einsatzorte

PLZ-Gebiete
Länder
Ganz Deutschland, Österreich, Schweiz
Remote-Arbeit
möglich
Art des Profiles
Freiberufler / Selbstständiger
Der Experte ist als Einzelperson freiberuflich oder selbstständig tätig.

9 Monate

2022-01

2022-09

Interim Roll-Out Manager Software & Hardware / Health Industry

Interim Roll-Out Manager Python
Rolle
Interim Roll-Out Manager
Projektinhalte

In Germany CGM has to exchange hardware and software elements for more than 40.000 medical institutions and dentists in 2022 and 2023. My role was managing and steering the roll-out service & implementation partner for Germany.

Produkte
Power BI Excel macro-programming
Kenntnisse
Python
Kunde
CompuGroup Medical SE & Co. KGaA
Einsatzort
Koblenz am Rhein
4 Monate

2021-09

2021-12

Interim Marketing Executive. E-Commerce B2C. Physical Goods / Fashion

Interim Marketing Executive.
Rolle
Interim Marketing Executive.
Projektinhalte

Strategic customer service management for an e-commerce, B2C, physical goods company, supporting the international growth extension strategy


Produkte
MS Excel
Kunde
BestSecret GmbH
Einsatzort
München
1 Jahr 7 Monate

2020-02

2021-08

Strategic Marketing Management (e-commerce, B2B, digital goods)

Project Manager
Rolle
Project Manager
Projektinhalte

  • Definition of target Customer Journey and jobs-to-be-done
  • Product Management for B2B ecommerce and payment proposition (renewal automation and guided selling)
  • Setting up customer insights processes and competitive analysis
  • Defining the proposition for subscription management

  • Orchestrating campaign management for customer acquisition, up-sell and retention
  • Selection and implementation of CRM and campaigning tools (HubSpot and Salesforce) 

Produkte
Atlassian JIRA Miro Teamsite CMS
Kunde
Cleverbridge AG
Einsatzort
Köln
9 Monate

2018-01

2018-09

Campaign Management

Project Manager
Rolle
Project Manager
Projektinhalte

Campaign Software Selection

Design and conduct of E-Mail and SMS Campaign Management

  • Content management and copy writing (including video production)

Design of all Business Processes

Produkte
MS Excel Cleverreach Marketing Automation
Kunde
Fintech GmbH
Einsatzort
Düsseldorf
1 Jahr 7 Monate

2015-02

2016-08

Product Management and Internationalization

CMO / Co-Founder
Rolle
CMO / Co-Founder
Projektinhalte

International B2C roll-out and go-to-market

App product management, building of UX/UI

Communication strategy and channel marketing

Building up marketing department (up to 5 employees)

Produkte
Atlassian JIRA
Kunde
predict.io
Einsatzort
Berlin
3 Jahre 3 Monate

2009-10

2012-12

Cost Benchmarking

VP Benchmarking Telco Benchmark
Rolle
VP Benchmarking Telco
Projektinhalte

  • Increase of Deutsche Telekom´s benchmarked cost base from 50% to 100% (EUR 40 Billion) by implementation of a harmonised benchmarking-taxonomy and promotion of a ?benchmarking-culture? throughout all DT business functions regarding internal and external competitor comparison.
  • Revealing a Billion-EUR benchmarking cost gap over all business functions

  • Realisation of cost cutting measures delivering 15% OPEX savings (approx. EUR 7 Billion) between 2010 and 2013; the benchmarking-result was setting the ambition level and delivering improvement areas
  • Delivery of an ambition level and cost potential including action areas for Telekom IT (Applications Mgmt.) in the 3-digit Million-EUR level over 3 years

Produkte
MS Excel Powerpoint Benchmark
Kenntnisse
Benchmark
Kunde
Deutsche Telekom AG
Einsatzort
Bonn


2 Jahre 1 Monat

2013-01

2015-01

PhD / Promotion

PhD. / Summa Cum Laude, Uni Bremen
Abschluss
PhD. / Summa Cum Laude
Institution, Ort
Uni Bremen
Schwerpunkt

Research project on drivers and inhibitors of big data and location-based mobile advertising on the smartphone with the faculty of Innovative Brand Management of the Excellence-University, Bremen

(Dissertation grade: summa cum laude)


5 Jahre 1 Monat

1991-01

1996-01

BWL

Diplom-Kaufmann, Uni Frankfurt
Abschluss
Diplom-Kaufmann
Institution, Ort
Uni Frankfurt
Schwerpunkt

Marketing, IT

Projekte mit Bezug Marketing

Top Skills
Marketing Telekommunikation Database-Marketing Telekommunikation B2C Vertrieb Marktanalyse Ausnutzung von Marktchancen (Produkteinführung Innovationsmanagement Product Management Marktforschung Customer Journey Rollout Segmentierung Datenanalyse Wachstumsstrategie Projektmanagement Kostenmanagement Marketingplanung SaaS E-Commernce Handel Produktentwicklung

Telekommunikation, E-Commerce, Handel, High-Tech
Ihr Kontakt zu Gulp

Fragen? Rufen Sie uns an +49 89 500316-300 oder schreiben Sie uns:

Jetzt bei GULP Direkt registrieren und Freelancer kontaktieren